İstanbul normale dönüyor..

THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı, İstanbul Havalimanı’nda inişlerden sonra kalkışların da başladığını açıkladı.

İstanbul Havalimanı apronundaki kar temizleme çalışmalarını yerinde inceleyen Aycı, uçakları göndermeye başladıklarını belirterek, şu bilgileri paylaştı: “Özellikle geniş gövdelerimizi kaldırdık ve yolladık. Rotasyonu burada sağlayabilmek için özellikle park yerlerini açmamız gerekiyor. Şu anda bir pistimiz açık ve onun başında de-icing yapıyoruz. Uçakları tek tek çıkarttık, uçurmaya başladık. Şu an New York uçağı indi ve New York uçağı kalktı. TK 01’i yolladık. Arkasından Miami, Huoston’u kaldırdık. Peşinden Londra, Atlanta uçağı kalktı. Uçaklar sırayla geliyor ve gidiyor. Sabaha kadar 60 uçaklık park yerini temizleyeceğiz ve açacağız.”

Aycı, havalimanında kar temizle çalışmalarının hızla devam ettiğini belirterek, “60 uçaklık park yerini temizleyeceğiz ve açacağız. Hem TGS’miz, hem Türk Hava Yolları Teknik hem de İGA’nın ekipleri seferber olmuş durumdayız. Yarın önce 10 uçak kaldırıp daha sonra saatte 20 uçaklık kapasiteyle uçak kaldırmaya başlayacağız. 20 uçak kaldırıp 20 uçak indirebildiğimiz, saatte 40 uçaklık kapasiteye ulaştığımızda operasyon çok hızlı bir şekilde akmaya başlayacak.” diye konuştu.

İkinci pistin de açılacağını aktaran Aycı, “Sabaha kadar İGA ekipleri de ikinci pisti açacak. İkinci pist ve onun etrafındaki de-icing pistleri de açılınca operasyon çok hızlanacak” ifadelerini kullandı. Aprondaki uçaklara yapılan işlemleri de anlatan Aycı, şu bilgileri paylaştı:

“Önce uçağın altını temizliyoruz. Sonra pushbacklerle uçakları çekiyoruz. Ardından tamamen kepçeler girip karı çekiyorlar, o uçağı çekip operasyona hazır hale getiriyoruz. Yine THY Teknik teknisyenlerimiz tarafından motorların önündeki karlar ve buzlanmalar temizleniyor. Sabahleyin solüsyonlar da dökülecek ve o dökülen solüsyonlarla buzlanmanın önüne geçmiş olacağız. Zira çok hızlı buzlanma var görüyorsunuz, aşırı soğuktan dolayı. Hem İGA hem de bizim ekiplerimiz 36 saattir, 72 saattir uykusuz çalışan ekiplerimiz evlerine dahi gitmeden çalıştılar. Rotasyonlu bir şekilde çalışıyoruz. Hiç rotasyon yapmadan uykusuz çalışan ekiplerimiz de var.”

Devletin de tüm imkanlarını seferber ettiğini dile getiren Aycı, bakanlıklar ve diğer havacılıkla ilgili kamu kurumları ile kar temizleme çalışmalarında görev alan ekiplere teşekkür etti.

Trakya ve Anadolu'dan İstanbul'a araç girişi başladı

İstanbul Valisi Ali Yerlikaya, sosyal medya hesabından, “Değerli İstanbullular. Trakya ve Anadolu istikametlerinden İstanbul yönüne seyahat eden araçların, ilimize giriş kısıtlaması kaldırılmıştır.” paylaşımını yaptı.

Trakya ve Anadolu istikametinden İstanbul yönüne seyahat eden araçların kente giriş kısıtlamasının kaldırılması üzerine dinlenme tesislerinde bekleyen araçlarla öğrenci yurtlarında ağırlanan vatandaşlar yola çıkmaya başladı.

Yoğun kar yağışı nedeniyle İstanbul yönüne geçişlerine izin verilmeyen araç sürücüleri ve yolculardan bazıları, Kredi ve Yurtlar Kurumunda (KYK) misafir edilmişti, kısıtlamanın kaldırılması sonrası Kırklareli KYK’de kalan 17’si yabancı 58 kişi yola çıktı.

Lüleburgaz ilçesinin Hamitabat mevkisinde bekleyen çok sayıda tır ile otomobil de dinlenme tesislerinden çıkış yaptı. Bulgaristan vatandaşı Raife Salih, yola çıkacakları için mutlu olduklarını söyledi.

Yaklaşık 12 saattir yurtta misafir edildiklerini anlatan Salih, “Misafirperverliklerinden dolayı da söyleyecek bir şey bulamıyoruz. Mutluyuz. Dün gece 04.00’ten bu yana buradayız. Evimize gideceğiz, İstanbul’da otuyorum. Bulgaristan’da iş yerim var, oradan dönmeye çalışıyoruz. Gayet rahattık. ” diye konuştu. Trakya’daki otogarlardan da İstanbul istikametli otobüsler hareket etmeye başladı.

Gaziantep'te kamuda mesai saatlerine kar nedeniyle düzenleme

Gaziantep’te yoğun kar yağışı nedeniyle trafikteki aksaklıkların önüne geçmek için kamuda mesai saatlerinin 10.00-12.30, 13.00-16.00 olarak düzenlendiği bildirdi.

Gaziantep Valisi Davut Gül, yaptığı açıklamada, kentte yoğun kar yağışı nedeniyle trafikteki aksamaların önüne geçmek için 26-27-28 Ocak tarihlerinde kamuda mesai saatlerinin 10.00-12.30 13.00-16.00 olarak düzenlendiğini belirtti. Gül, zorunlu olmadıkça bir süre araç kullanılmamasını da istedi.

Osmaniye-Gaziantep kara yolunun Gaziantep yönü trafiğe kapatıldı

Kar yağışı nedeniyle Şanlıurfa-Osmaniye illeri arasındaki kara yolları, tır trafiğine kapatıldı. Gece yarısı itibariyle etkili olan kar nedeniyle bölgede ulaşımda aksamalar yaşanıyor. Bu kapsamda oluşabilecek trafik kazalarına bağlı olarak yaşanabilecek trafik akışının durmasının önüne geçebilmek için Şanlıurfa-Osmaniye illeri arasındaki kara yolları tır trafiğine kapatıldı.

Gaziantep Valisi Davut Gül, kar lastiği ya da zincir takılı olmayan araçların kent genelinde trafiğe çıkmasına müsaade edilmeyeceğini bildirmişti. Tarsus-Adana-Gaziantep (TAG) Otoyolu’nda, Osmaniye’den Gaziantep yönüne gidişe izin verilmiyor.

Karayolları Genel Müdürlüğünden yapılan açıklamada, kar yağışı nedeniyle TAG Otoyolu, Osmaniye-Gaziantep-Nizip hattının çift yönlü tüm taşıtların trafiğine kapatıldığı belirtildi.

Osmaniye-Gaziantep kara yolu Bahçe ilçesinden itibaren Gaziantep yönünde ulaşıma kapatıldı. Kar yağışı nedeniyle Gaziantep istikametine gitmek isteyen sürücülere, ilçe girişinden itibaren trafik ekiplerince izin verilmiyor.

Durdurulan araçlar nedeniyle kara yolunda uzun kuyruklar oluştu. Kar yağışı nedeniyle Tarsus-Adana-Gaziantep (TAG) Otoyolu da Osmaniye’den Gaziantep yönüne doğru ulaşıma kapatılmıştı.

İstanbul'da sürücülerin Hadımköy'deki mağduriyeti sürüyor

İstanbul’daki yoğun kar yağışı nedeniyle dünden bu yana araçlarıyla Hadımköy’de mahsur kalan çok sayıda kişinin bekleyişi sürüyor.

Özel araç, minibüs, kamyonet, tır gibi çok sayıda araç saatlerdir yolda beklerken, yolun sağındaki bazı araçların üzeri de karla kaplandı. Araçların tıkaması nedeniyle dolan tünelde uzun kuyruklar oluştu. Tır şoförü Yusuf Özcan, şunları söyledi:

“Daha da ne kadar kalacağımız belli değil. Ufak araçlarda insanlar var, aileleriyle beraber gelip kalanlar var. Saatlerdir buradayız. Hadımköy gişelerinin orada 5-6 saat kaldık. Alternatif yol olarak buraya geldik ama burası da aynı şekilde kapalı. Her yer tamamıyla karla kaplı, araçlar terk edilmiş durumda. Yol açılma çalışması da yapılamıyor bu durumda. Araçlar çekilemediği için yol da açılamıyor. Herhalde 2-3 gün daha burada kalırız diye tahmin ediyoruz.”

Araç sürücülerinden Murat Aydın da “Dün kar bastırdığında saat 15.00 gibi işten çıktık, Hadımköy gişelere geldik, burada mahsur kaldık. 33 saattir eve gitmeye çalışıyoruz. Ne yemek veren var, ne su veren. Cebimizde paramız da bitti, yakıtımız da bitti bitecek. Arabayı o yüzden çalıştıramıyoruz da. 153 Beyaz Masa’yı arıyoruz, ‘5 dakikaya açılacak.’ diyor. 36 saattir yol açılacak hala.” diye konuştu.

Mehmet Murat Parlak da dün saat 15.00’ten bu yana beklediğini belirterek, “Bugün saat 17.00 gibi geldiler, yolun karşı tarafını açtılar, ama bu tarafı açmadılar. Oradan arabalar tersten bile gidiyor biz burada bekliyoruz. ‘Yemek dağıttık.’ diyorlar, ne yemek dağıtan var; ‘Yolu açtık.’ diyorlar ne yolu açan var. 33 saattir burada kar esareti altında bekliyoruz. Çile çekiyoruz, soğuktan donacağız. ” dedi.

Tır şoförü Emrah Erdemir, Hadımköy gişeler Yassıören istikametinde dün saat 16.00’dan bu yana mahsur kaldıklarını anlatarak, “Burada ailesiyle beraber olanlar vardı, anneler, bacılar, kardeşler. Şimdi yeni kurtarıldık. Çok kötü bir süreç geçirdik. Daha önce böyle bir şey yaşamadım. Aracın çıkması da yine iş makinesiyle oldu. Şu an saat 00.00’ı geçiyor, yeni kurtarıldım.” ifadesini kullandı.

Tevfik Kahveci de dün Beylikdüzü’nde amcasının cenazesine katıldıktan sonra yola çıktığını ve saat 16.00’dan bu yana burada mahsur kaldığını belirterek, 5 kilometre ileride olmasına rağmen evine ulaşamadığını anlattı. Kahveci, “Arabada ne mazot kaldı, ne yiyecek. İstasyonlar bile mazot vermiyor. Gerçekten mağduruz. Çalışmalar son 1 saattir başladı, ondan önce gelen giden olmadı.” dedi.

Murat Baş da 29 saattir yolda kaldığını söyleyerek, “Arkadaşlardan rica ettim kürek getirdiler ve kendi çabalarımızla yolu açmaya ve bu aracı buradan çıkarmaya çalışıyoruz. Yardım eden yok.” diye konuştu.